środa, 4 listopada 2015

Źródła informacji

Najpopularniejsze źródła informacji:
  1. SMS
  2. MMS
  3. Komunikatory
  4. Listy elektroniczne- email
  5. Portale społecznościowe
  6. Blogi
  7. Reklamy
  8. Portale informacyjne
  9. Radia Internetowe
1.SMS- (Short Message Service) – usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych (esemesów) w cyfrowych sieciach telefonii komórkowej.
Pierwszy w historii tekst SMS-em został wysłany 3 grudnia 1992 r. z Wielkiej Brytanii. Neil Papworth, pracownik Vodafone, składał w nim życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia swoim kolegom.
Początkowo teksty wysyłane SMS-em miały służyć operatorom do informowania klientów o awariach sieci, zmianach w cenniku operatora i o temu podobnych sytuacjach. Nie istniała też technologia umożliwiająca przesyłanie tekstów SMS-em do innych sieci, nie przewidziano więc, że wiadomości tego typu mogą się stać powszechną formą komunikacji. Zmieniło się to jednak kiedy odkryto, że wiadomości tekstowe cieszą się niezwykłą popularnością wśród nastolatków. To właśnie ta grupa klientów skłoniła operatorów do uruchomienia nowej usługi. Moim zdaniem SMS to najlepszy i najszybszy sposób na skontaktowanie się z wybraną osobą. Można to robić w miejscach, w których niezręcznie jest rozmawiać na głos lub jest to po prostu zabronione. SMS-y umożliwiają nam całkowicie prywatną rozmowę nawet, gdy otacza nas mnóstwo osób.

2. MMS- Multimedia Messaging Service (MMS) – rozszerzenie funkcji SMS i EMS o możliwość przesyłania multimediów takich jak grafika, animacje, wideoklipy, dźwięki itp. SMS-y są wysyłane do nas przez sieć, a o MMS-a musimy się sami "upomnieć".
3. Komunikatory( Instant Messenger, od tego skrót IM) -program pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów (komunikacja natychmiastowa –  Instant Messaging) pomiędzy dwoma lub większą liczbą odbiorników, poprzez Internet ). Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji.
Do najpopularniejszych komunikatorów internetowych należą: Messenger, Whats App,
Skype( który dodatkowo umożliwia prowadzenie wideorozmowy), Viber, Snapchat.



4. E mail- usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usługi.
5. Portale społecznościowe-  serwis internetowy, który istnieje w oparciu na zgromadzonej wokół niego społeczności. W dzisiejszych czasach jest to główne miejsce spotkań zarówno młodzieży jak i osób starszych. Rodzaje portali społecznościowych:

Facebook
Instagram
  • ogólne (np. Facebook, Google+)
  • skierowane do konkretnych grup społecznych (na przykład byłych uczniów – polskim przykładem takiego portalu jest nk.pl)
  • skierowane na dzielenie się konkretnymi treściami (YouTube, Flickr, Instagram, Snapchat)
  • łączące grupy zamknięte, do których można dostać się poprzez zaproszenie od innego użytkownika (np. kiedyś Grono.net)
  • dające internautom możliwość prowadzenia własnych profili – stron (np. Friends.pl, Myspace, E-Darling)
  • dziennikarstwa obywatelskiego (Onet.pl, Wiadomości24.pl, Interia360, Nowy Ekran, )
  • przeznaczone do prezentowania opinii i recenzowania (np. Filmweb, BiblioNETka, nuta.pl, opiniuj.pl,)
  • branżowe
  • tematyczne
6. Blogi- (ang. web log – dziennik sieciowy) — rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego.

7. Reklama- informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki). Reklama internetowa jest bardzo skutecznym sposobem zwrócenia uwagi odbiorcy na dany przedmiot. Choć przez wielu reklama internetowa jest uważana za zbyt "nachalną". Niejednokrotnie wyświetla się tak, że przysłania interesującą nas stronę, wielu z reklam nie da się wyłączyć. Jednak nie da się ukryć, że reklamy są dobierane do naszych preferencji. Nasze wyszukiwania są śledzone a reklamy dobierane do naszych zainteresowań co powoduję dużą trafność reklam i bardzo często reklamy okazują się nam przydatne.

8. Portale informacyjne-  są to strony internetowe zawierające najświeższe informacje z kraju i ze świata. Umożliwiają one zapoznanie się nam z interesującymi i aktualnymi informacjami. Praktycznie każda telewizja, gazeta, radio czy magazyn ma swoją własną stronę internetową z ciekawostkami. 
                                          
                                  

1 komentarz: